Thursday, April 15, 2010

The Quest for the Batik Cake Recipe ?

Resepi Kek batik atau biskut batik ?

Dah lama saya mencari resepi kek batik..sewaktu saya belajar di Maahad tahfiz di beberapa kawasan di Malaysia , seringkali saya diberi makan kek batik..kek batik dan biskut batik adalah dua resepi yang berbeza.Walaupun kek batik juga menggunakan bahan-bahan asas dalam pembuatan biskut batik seperti milo , mentega , biskut marie tetapi yang membezakannya dalah penggunaan telur..kemudian kek batik lembut (Dah namanya kek kan..)
Saya sering mencuba resepi kek batik di internet tetapi kebanyakkan tidak menjadi ..mungkin kerana saya tidak mengikuti arahan dengan betul.

P.s: Saya rindu nak makan kek batik..:(..sepertimana rindu pada teman-teman tahfiz saya..

Jadi saya 'merayu' siapa yang mengetahui tentang resepi kek batik..sudilah berkongsi dengan saya..

Saya boleh dihubungi melalui emel saya :
sitiainulmardhiah@yahoo.com.sg
sitiainulmardhiah@hotmail.com

Syukran.

No comments:

Post a Comment